Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego Dental Studio Rottke Rafałko spółka cywilna
§ 1.
Podmiot leczniczy i podstawy prawne jego funkcjonowania.
- Dental Studio Rottke Rafałko spółka cywilna (dalej: Dental Studio) jest podmiotem leczniczym prowadzonym wspólnie przez Maję Rottke – Rafałko i Tomasza Rafałko w formie spółki cywilnej pod firmą Dental Studio Rottke Rafałko s. c. przy ul. Grunwaldzkiej 35 lok. 1, 10-125 Olsztyn (NIP: 7393963927, REGON: 521097950).
- Dental Studio jest wpisana do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego pod nr 000000256223 i działa w szczególności na podstawie:
a) ustawy z 15 kwietnia 2021 r. o działalności leczniczej (t. j. Dz. U. Z 2024 r., poz. 799) i aktów wykonawczych do tej ustawy,
b) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 581),
c) ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1287).
§ 2.
Cele i zadania podmiotu leczniczego.
- Podstawowym celem Dental Studio jest udzielanie świadczeń zdrowotnych przez osoby do tego uprawnione na mocy przepisów prawa.
- Do podstawowych zadań Dental Studio należy:
- prognozowanie i organizowanie działalności z zakresu leczenia i profilaktyki stomatologicznej,
- udzielanie pacjentom porad i konsultacji medycznych z zakresu stomatologii,
- udzielanie pacjentom odpłatnych świadczeń medycznych z zakresu stomatologii,
- profesjonalne i terminowe wywiązywanie się z obowiązków,
- dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego i jak najwyższy standard świadczonych usług,
- zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu leczniczego,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty praw pacjenta i przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
- prowadzenie dokumentacji medycznej i ochrona danych osobowych pacjenta.
§ 3.
Rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych.
Dental Studio udziela odpłatnych ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie: stomatologii zachowawczej, implantologii, chirurgii, endodoncji, ortodoncji, stomatologii dziecięcej, protetyki, periodontologii, radiologii i diagnostyki obrazowej, stomatologicznych zabiegów estetycznych oraz higienizacji i wybielania.
§ 4.
Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych, struktura organizacyjna i sposób kierowania jednostką organizacyjną zakładu leczniczego
- Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym Dental Studio w Olsztynie przy ul. Grunwaldzkiej 35 lok. 1.
- Zakład leczniczy czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:15 do 21:00 (Dental Studio nie udziela świadczeń zdrowotnych w weekendy).
- Zakładem leczniczym kierują Kierownicy – Maja Rottke – Rafałko i Tomasz Rafałko.
- Każdy z Kierowników jest uprawniony do jednoosobowej reprezentacji zakładu leczniczego.
- W przypadku nieobecności Kierowników zastępuje ich upoważniony przez nich pracownik.
- Do zadań Kierowników należy w szczególności:
- organizacja i kierowanie pracą podległych im pracowników, w tym zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy pracowników i nadzór nad ich pracą,
- podejmowanie decyzji w sprawach pracowniczych,
- kontrola prawidłowości prowadzenia dokumentacji medycznej,
- zachęcanie pracowników do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- czuwanie nad utrzymaniem wysokiej jakości świadczonych usług,
- ustalanie cennika świadczeń zdrowotnych,
- sporządzenie i aktualizacja regulaminu organizacyjnego.
§ 5.
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Świadczeń zdrowotnych w Dental Studio udziela wykwalifikowany personel posiadający uprawnienia przewidziane przepisami prawa.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminach uzgodnionych z osobą dokonującą rejestracji pacjenta.
- Do rejestracji nie jest wymagane skierowanie.
- Rejestracja pacjentów odbywa się w recepcji Dental Studio przy ul. Grunwaldzkiej 35 lok. 1 w Olsztynie, telefonicznie pod numerami telefonów: 668 624 201 lub 694 137 942 lub online za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej Dental Studio – osobiście przez pacjenta, przez członka jego rodziny lub osoby trzecie.
- Recepcja dokonuje z pacjentem wstępnego wywiadu i oszacowuje czas trwania wizyty – standardowy czas trwania wizyty wynosi 30 minut.
- Pierwszeństwo w uzyskaniu świadczenia zdrowotnego mają pacjenci zapisani na wizytę. Świadczenia udzielane są według kolejności zapisów.
- W wyjątkowych przypadkach o kolejności udzielenia świadczeń zdrowotnych decydują Kierownicy lub upoważniony personel – dotyczy to jedynie aktualnie leczonych w Dental Studio pacjentów. Inne osoby wymagające pilnej interwencji lekarskiej zapisywane są na najbliższy wolny termin lub na listę rezerwową, z której pacjent wpisywany jest na pierwsze miejsce zwolnione przez innego pacjenta.
- Dental Studio dokłada wszelkich starań, aby nie dochodziło do opóźnień. Z uwagi na nieprzewidziane sytuacje pacjenci proszeni są o uwzględnienie tej okoliczności podczas odbywania wizyty w Dental Studio.
- Lekarze udzielają konsultacji jedynie w gabinecie. Nie prowadzą konsultacji telefonicznych.
- Dental Studio nie prowadzi ostrego dyżuru dla pacjentów z bólem lub innym nagłym przypadkiem stomatologicznym.
- W celu skorzystania ze świadczenia zdrowotnego pacjent obowiązany jest posiadać przy sobie i okazać na wezwanie dokument potwierdzający tożsamość.
- Pacjent przed pierwszą wizytą proszony jest o wypełnienie niezbędnych do udzielenia świadczeń zdrowotnych dokumentów, w tym o podanie swoich danych osobowych niezbędnych do prowadzenia dokumentacji medycznej oraz zapoznanie się z cennikiem oraz niniejszym regulaminem. W tym celu pacjent proszony jest o zgłoszenie się w rejestracji 15 minut przed wyznaczoną godziną wizyty. Niewypełnienie dokumentów może stać się powodem odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego.
- Świadczenie zdrowotne może być udzielone małoletniemu jedynie za pisemną zgodą opiekuna prawnego.
- Podczas wizyty pacjent lub w przypadku małoletniego jego opiekun prawny informowany jest o planie leczenia, konieczności wykonania ewentualnych badań dodatkowych i wstępnych kosztach leczenia. Wszelkie leczenie implanto-protetyczne powinno odbywać się po przedstawieniu pisemnego planu leczenia i akceptacji przez pacjenta.
- Pacjent chcąc skorzystać ze świadczenia zdrowotnego podpisuje zgodę na leczenie. Podpisując ją oświadcza, że zapoznał się z informacjami w niej zawartymi, w tym dotyczącymi ewentualnych powikłań i jest świadomy możliwości ich wystąpienia.
- Dental Studio może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego, jeśli ze względów medycznych pacjent nie może być zakwalifikowany do danego typu leczenia.
§ 6
Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Dental Studio może skierować pacjenta do innego podmiotu leczniczego celem skorzystania przez niego ze świadczenia specjalistycznego, które nie jest dostępne w Dental Studio.
- Dental Studio może współpracować z innymi podmiotami leczniczymi, jeśli jest to istotne dla prawidłowego przebiegu diagnostyki, leczenia oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
§ 7
Zasady rezerwacji, potwierdzania, odwoływania i zmiany terminu wizyty
- Warunkiem rejestracji jest dokonanie opłaty rezerwacyjnej w formie zadatku w kwocie równej 100 zł za każde 30 minut trwania wizyty płatne do 24 godzin od momentu dokonania wstępnej rejestracji .
- W przypadku niedokonania opłaty rezerwacyjnej w terminie określonym w pkt. 1 rezerwacja zostaje anulowana.
- Przed planowaną wizytą recepcja kontaktuje się z pacjentem telefonicznie lub za pomocą wiadomości sms na numer telefonu wskazany przez pacjenta podczas rejestracji celem potwierdzenia wizyty. Dla celów dowodowych recepcja odnotowuje informację uzyskaną od pacjenta na temat wizyty.
- W przypadku kiedy pacjent nie zareaguje na próbę kontaktu dokonaną przez recepcję i do 48 h przed zaplanowanym terminem wizyty nie potwierdzi jej, nie odwoła albo nie zgłosi potrzeby zmiany terminu wizyty, wizyta zostaje anulowana, a zadatek przepada na rzecz Dental Studio. Taka sama sytuacja ma miejsce, gdy pacjent potwierdzi wizytę w terminie, ale się na nią nie stawi.
- W przypadku potwierdzenia przez pacjenta wizyty w wyniku kontaktu telefonicznego lub smsowego dokonanego przez recepcję, zgłoszenie potrzeby zmiany terminu wizyty będzie możliwe bez utraty zadatku jedynie w terminie do 48 h przed zaplanowaną i potwierdzoną wcześniej wizytą.
- Jeśli 48 h poprzedzających termin zaplanowanej wizyty przypada na dni wolne od pracy Dental Studio, recepcja kontaktuje się z pacjentem w celu potwierdzenia wizyty odpowiednio wcześniej, natomiast pacjent, z którym recepcja nie mogła nawiązać kontaktu, celem dokonania potwierdzenia, odwołania lub zmiany terminu wizyty w terminie wskazanym w pkt 4 lub 5 zobligowany jest do wysłania stosownej informacji smsem lub na adres e-mail: recepcja@dental-studio.com.pl.
- W przypadku terminowego odwołania wizyty przez pacjenta lub w przypadku odwołania wizyty z przyczyn leżących po stronie Dental Studio zadatek zostaje zwrócony pacjentowi w formie w jakiej dokonał przedpłaty, tj. gotówką lub zwrotem na kartę płatniczą w siedzibie Dental Studio albo na rachunek bankowy pacjenta (przelew środków nastąpi do upływu 7 dni roboczych liczonych od następnego dnia po odwołaniu wizyty).
- W przypadku terminowego zgłoszenia potrzeby zmiany terminu zadatek przechodzi na zabezpieczenie rezerwacji kolejnej wizyty.
- Pacjent ma obowiązek zjawić się na wizytę 10 min przed wyznaczoną godziną spotkania z lekarzem. W sytuacji jak pacjent się spóźni, Klinika zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia jednoczesnym pobraniem zadatku na rzecz Kliniki.
- Stawienie się pacjenta na wizytę i skorzystanie ze świadczenia zdrowotnego powoduje zaliczenie zadatku na poczet należności pacjenta za to świadczenie.
- W przypadku 3-krotnego lub 2-krotnego z rzędu niepotwierdzenia, nieodwołania lub niezgłoszenia potrzeby zmiany terminu wizyty w czasie do 48 h przed jej zaplanowanym terminem, możliwość dokonania rezerwacji nowego terminu wizyty wiązać się będzie z zapłatą zadatku w wysokości 100% kosztu odbycia kolejnej wizyty.
- Jeśli w przypadku zastosowania rozwiązania z pkt 10 pacjent nadal łamie zapisy regulaminu, zadatek wskazany w pkt 10 przepada na rzecz Dental Studio, a pacjentowi zostanie odmówiona możliwość dokonania kolejnej rezerwacji terminu wizyty.
- Brak zwrotu zadatku w przypadkach wymienionych w niniejszym regulaminie wynika z konieczności poniesienia przez Dental Studio kosztów na przygotowanie gabinetu na przyjęcie pacjenta oraz kosztów związanych z pozostawaniem personelu medycznego w gotowości do udzielania świadczeń zdrowotnych.
§ 8
Spóźnienia na wizytę
- Stawienie się na wizytę po 20 minutach od jej planowanego rozpoczęcia skutkuje anulowaniem wizyty i przepadkiem zadatku na rzecz Dental Studio.
- Jeśli sytuacja wskazana w pkt 1 powtórzy się 3-krotnie, kolejna wizyta jest możliwa jedynie przy dokonaniu przez pacjenta opłaty rezerwacyjnej w formie zadatku w wysokości 100% kosztów całej wizyty. Zapisy § 7 pkt 10 i 11 stosuje się odpowiednio.
§ 9
Zasady odpłatności za świadczenia zdrowotne
- Świadczenia zdrowotne udzielane są jedynie odpłatnie, zgodnie z cennikiem ustalonym przez Kierowników dostępnym w zakładzie leczniczym oraz zamieszczonym na stronie – www.dental-studio.com.pl.
- W Dental Studio akceptowane są następujące formy płatności: gotówka, karta płatnicza / kredytowa, raty (uzgadniane indywidualnie). Płatność przelewem na numer rachunku Dental Studio nr 34 1160 2202 0000 0006 2375 5006 jest możliwa w przypadku:
a) dokonania opłaty rezerwacyjnej w formie zadatku, o ile przelew zostanie zaksięgowany na koncie bankowym Dental Studio przed upływem 24 h od dokonania wstępnej rezerwacji terminu wizyty;
b) dokonania wpłaty zaliczki na poczet wykonania prac lub zabiegów, o ile przelew zostanie zaksięgowany na koncie bankowym Dental Studio przed rozpoczęciem wykonywania prac lub zabiegów.
- Przed przystąpieniem do wykonania pracy protetycznej pacjent wpłaca zaliczkę w wysokości 50% wartości uzupełnienia protetycznego.
- Przed przystąpieniem do wykonania zabiegów chirurgicznych pacjent wpłaca zaliczkę w wysokości 50% wartości zabiegu.
- Przed wykonaniem prac ortodontycznych (aparaty ruchome i retencje) oraz napraw pacjent wpłaca zaliczkę w wysokości 50% wartości tych prac lub napraw.
- Przed rozpoczęciem leczenia implantologicznego i protetycznego pacjent wpłaca zaliczkę w wysokości 40% całkowitej wartości uzupełnienia.
- Pacjent zostaje obciążony dodatkowymi kosztami w przypadku ujawnienia się w trakcie udzielania świadczenia zdrowotnego okoliczności niemożliwych lub trudnych do wcześniejszego zdiagnozowania, które spowodowały konieczność rozszerzenia zabiegu lub dokonania dodatkowych czynności.
- Potwierdzeniem płatności za wizytę jest otrzymany paragon fiskalny.
- Przed oddaniem wyżej wymienionej pracy recepcja dzień przed wizytą informuje pacjenta o kosztach, które należy uiścić przed zakończeniem leczenia.
§ 10
Gwarancja
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych w Dental Studio odbywa się z należytą starannością i dbałością o jak najwyższą jakość usług.
- Wykonane w Dental Studio wypełnienia objęte są roczną gwarancją, a uzupełnienia protetyczne dwuletnią gwarancją. Naprawa lub wymiana na nowe zostanie dokonana nieodpłatnie w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia.
- Gwarancja jest wyłączona w przypadku, gdy pacjent: przerwał zaplanowane leczenie, cierpi na nie leczoną wadę zgryzu, nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej i protez, nie zgłasza się na wizyty kontrolne wyznaczone po zakończeniu leczenia, użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza, samodzielnie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego, uległ wypadkowi, w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień, cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami), ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protez, uszkodzenie powstało na drodze mechanicznej.
- Gwarancja nie obejmuje zmiany koloru pracy protetycznej na życzenie pacjenta, po jego wcześniejszej akceptacji.
- Produkty zakupione w Dental Studio nie podlegają zwrotowi.
§ 11
Postępowanie z dokumentacją medyczną
- Dental Studio prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w niniejszym regulaminie, a także w ustawie z dnia 06.11.2008r o prawach pacjenta i Rzeczniku
Praw Pacjenta oraz Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i
zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
- Dental Studio zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
- Dokumentacja medyczna udostępniana jest na wniosek pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, osoby upoważnionej przez pacjenta oraz podmiotów uprawnionych do uzyskania dokumentacji medycznej na mocy przepisów prawa.
- Po śmierci pacjenta, prawo wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez
pacjenta za życia.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana do wglądu w siedzibie Dental Studio po uprzednim umówieniu terminu w obecności upoważnionego personelu, poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii, lub wydruków, poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji, jak również na elektronicznym nośniku danych lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
- Dokumentacja medyczna udostępniana jest odpłatnie, przy czym uzyskanie dokumentacji medycznej przez pacjenta albo jego przedstawiciela ustawowego po raz pierwszy w formie wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku, na informatycznym nośniku danych, a także w formie odwzorowania cyfrowego (skanu) za pośrednictwem komunikacji elektronicznej jest darmowe.
Przy kolejnym wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej:
za 1 stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej pobierana jest opłata w wysokości16 zł,
za 1 stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej pobierana jest opłata w wysokości 0,56 zł,
za udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych pobierana jest opłata w wysokości 50zł ,
przy czym maksymalna wysokość opłaty za:
1) jedną stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,002,
2) jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,00007,
3) udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych – nie może przekraczać 0,0004
– przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło ogłoszenie.
Wysokość opłat uwzględnia podatek od towarów i usług.
Opłatę za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalają Kierownicy Dental Studio.
§ 12
Postanowienia końcowe
- Regulamin ustalają, aktualizują oraz zmieniają Kierownicy.
- W przypadku zatrudniania pracowników regulamin podaje do wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Regulamin dostępny jest do wglądu na żądanie pacjenta, w siedzibie Dental Studio, w rejestracji.
- Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych pacjentów znajdują się strona internetowa firmy oraz siedziba kliniki.
- Regulamin wchodzi w życie w dniu 01.09.2024