recepcja@dental-studio.com.pl

Innowacyjność

Profesjonaliści

Wszczepienie implantów stomatologicznych

To najnowocześniejsza i najefektywniejsza metoda uzupełniania ubytków w uzębieniu. Leczeniu implantologiczne sprawia, że znowu można cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem, co wpłynie na zwiększenie pewności siebie i ogólnie na poprawę jakości życia. Niestety, brakujące zęby w wielu przypadkach prowadzą do zniekształcenia linii szczęki żuchwy. Na szczęście dzięki implantom stomatologicznym można ten proces odwrócić – wszczepienie ich przywraca naturalny kształt twarzy i uśmiechu. Są też świetną alternatywą dla niesatysfakcjonujących protez ruchomych.

Pacjenci z Olsztyna oraz okolicznych miejscowości często zastanawiają się, gdzie najlepiej zrobić implanty oraz ile kosztują nowe zęby. Leczenie implantologiczne w naszej klinice to świetny wybór. Sam zabieg wszczepienia implantu jest bezbolesny i komfortowy. Cena nowych zębów uzależniona jest od kilku aspektów, dlatego w celu jej ustalenia, należy udać się na pierwszą wizytę kontrolną. Podczas niej stomatolog oceni indywidualnie pacjenta i zaproponuje plan leczenia wraz z kosztorysem.

Jeżeli zastanawiasz się, gdzie najlepiej zrobić implanty, postaw na nasz gabinet stomatologiczny. Leczeniem implantologicznym zajmujemy się od wielu lat. Naszym priorytetem jest zapewnienie komfortu oraz długotrwałych efektów leczenia, przy zachowaniu konkurencyjnych cen. Dzięki implantom stomatologicznym Twój uśmiech na nowo uzyska piękny blask

Co to są implanty zębów?

Implanty stomatologiczne to niewielkie, najczęściej tytanowe śruby, które po wszczepieniu w kość szczęki zastępują naturalny korzeń zęba. Wstawianie ich to zdecydowanie najnowocześniejsza i najbardziej naturalna metoda leczenia ubytków w uzębieniu. Implanty zębów, które nazywane są też wszczepami, umieszczane są chirurgicznie w kość szczęki bądź żuchwy w celu zastąpienia utraconych zębów. Złożone są z trzech podstawowych części:

• implantu
  • łącznika
  • korony

Implanty stomatologiczne zostały zaprojektowane w taki sposób, żeby mogły zintegrować się permanentnie z kością poprzez proces, który nazywany jest osteointegracją (kość rośnie wokół implantu, tworząc przy tym trwałe połączenie). Najczęściej zrobione są z tytanu oraz cyrkonu i są niesamowicie wytrzymałe – mogą służyć pacjentowi nawet przez całe życie. Co istotne, implantów nie da się odróżnić gołym okiem od naturalnych zębów. Znacząco poprawiają wygląd uśmiechu i świetnie uzupełniają braki uzębienia. Na implancie montowana jest korona porcelanowa bądź ceramiczna, której odcień można dostosować do odcienia reszty uzębienia pacjenta, tworząc w ten sposób estetyczną, spójną całość.

Pacjenci cierpiący na ubytki w uzębieniu często nie wiedzą, czy implant boli. Jak się okazuje, sam zabieg jego wszczepienia nie jest bolesny. Stosowane jest znieczulenie miejscowe, dzięki któremu proces umieszczenia implantu jest dla pacjenta komfortowy. Kiedy znieczulenie przestanie działać, pacjentowi mogą jednak doskwierać umiarkowane dolegliwości bólowe, które łatwo zredukować lekami przeciwbólowymi. Ból po wszczepieniu implantu zębowego jest zupełnie normalny. Najczęściej utrzymuje się przez kilka dni, jednak wiele w tej kwestii zależy od poziomu skomplikowania zabiegu.

W niektórych przypadkach ból po wszczepieniu implantu zębowego może utrzymać się przez parę tygodni, co jest jednak dość rzadkim zjawiskiem. Dentysta po wykonaniu zabiegu zaleca pacjentowi przyjmowanie leków przeciwbólowych, dzięki którym wszelkie dolegliwości bólowe powinny zostać zredukowane praktycznie do minimum.

Rodzaje implantów

Implanty stomatologiczne mogą różnić się nie tylko materiałem, z którego zostały zrobione, ale też kształtem, wielkością czy fazowością. Różny może być też ich przewidywany czas użytkowania.

Implanty tytanowe

Implanty tytanowe to obecnie najczęściej stosowane wszczepy w stomatologii. Tytan jest bardzo trwały i świetnie integruje się z kością, przez co daje gwarancję długotrwałego użytkowania. Jest też biokompatybilnym metalem, co oznacza w skrócie, że jest bardzo dobrze tolerowany przez ludzki organizm. Implanty tytanowe nie powodują reakcji alergicznych ani odrzutu immunologicznego. Nie mogą być jednak wszczepiane w przypadku nadwrażliwości na tytan.

Implanty zygomatyczne

Implanty zygomatyczne wszczepiane są wtedy, kiedy pacjent nie ma wystarczającej ilości kości szczękowej, żeby można było w niej umieścić tradycyjne implanty zębowe. W przeciwieństwie do standardowych wszczepów, system śrub zygomatycznych skraca czas leczenia chirurgicznego i ogranicza koszty leczenia. Dzięki implantom zygomatycznym możliwe jest całkowite wyleczenie bezzębia. Wprowadza się je w odcinki boczne w okolicy kości jarzmowej pacjenta.

Implant cyrkonowy

Implant cyrkonowy to świetna alternatywa dla implantu z tytanu. Nazywany jest on też implantem ceramicznym. Zalecany jest dla pacjentów uczulonych na tytan. Implant cyrkonowy cechuje się niesamowitą wytrzymałością i ma bardzo dobry poziom osteointegracji (świetnie łączy się z tkanką kostną).

Etapy – implanty krok po kroku

Wszczepianie implantów stomatologicznych to powszechny zabieg, który wykonywany jest przez chirurga stomatologicznego. W naszej Klinice jest to lek. dent. Tomasz Rafałko, specjalista chirurgii szczękowo-twarzowej, o dużym doświadczeniu w zakresie implantologii. Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu pacjent czuje się komfortowo. Zabieg wszczepienia implantu przeważnie trwa od 30 do 90 minut. Długość jego trwania zależy od poziomu skomplikowania leczenia oraz doświadczenia chirurga. Etapy leczenia implantologicznego wyglądają następująco:

1. Wstępna konsultacja, badanie kliniczne, wykonanie zdjęć TK

Pierwszym etapem leczenia implantologicznego jest wstępna konsultacja, kiedy to dentysta przeprowadza wywiad lekarski i wykonuje zdjęcie tomograficzne. Jego celem jest wykluczenie wszelkich przeciwwskazań oraz zaplanowanie całego procesu leczenia. W oparciu o przeprowadzoną wstępną konsultację implantologiczną stomatolog ustali kosztorys leczenia pacjenta. Kolejnym etapem wywiadu jest tak zwane badanie kliniczne. Mowa tutaj o badaniu jamy ustnej, kiedy to stomatolog ocenia ogólny stan zdrowia pacjenta i określa, czy jest on właściwym kandydatem do wszczepienia implantów.

2. Wszczepienie implantu

Wszczepienie implantu polega na wywierceniu w kości otworu, w który kolejno wkręca się implant. Zabieg ten jest bezbolesny i nie trwa długo. Po wszczepieniu implantu chirurg sprawdza, czy jego pozycja jest stabilna. Jeżeli wszystko jest w porządku, lekarz przystępuje do zszycia rany.
Podczas gojenia się rany następuje bezpośrednie zrośnięcie się sztucznego korzenia z kością pacjenta. Trwa to od 3 do 6 miesięcy. W przypadku żuchwy proces ten postępuje szybciej. W tym czasie powstanie nowa tkanka kostna, która będzie właściwym umocnieniem dla implantu stomatologicznego.

3. Wkręcenie śruby gojącej

Następnym etapem leczenia implantologicznego będzie odsłonięcie implantu i wkręcenie śruby gojącej. Do tego celu stomatolog musi naciąć błonę śluzową. Następnie wkręca on tak zwaną śrubę gojącą. Jej przeznaczeniem jest przyspieszenie procesu gojenia się błony śluzowej i wymodelowanie kształtu dziąsła pod przyszłą koronę zęba. Po dwóch tygodniach od wkręcenia śruby gojącej można wykonać uzupełnienie protetyczne.

4. Zamocowanie korony

Ostatnim etapem kompleksowego leczenia implantologicznego jest pobranie wycisków i zamocowanie sztucznego zęba. Do tego celu stomatolog pobiera wyciski protetyczne, a następnie dobiera kolor korony. Podczas ostatniej wizyty stomatolog przykręca łącznik do implantu stomatologicznego. Na samym końcu mocuje koronę protetyczną do wszczepu pacjenta.

Kiedy warto zdecydować się na implanty?

Pacjenci decydują się na implanty w przypadku braku jednego bądź większej liczby zębów. Wszczepy to doskonała alternatywa dla naturalnego uzębienia. Możliwe jest odtworzenie naturalnego wyglądu, funkcji i estetyki jamy ustnej. Implanty stomatologiczne powszechnie wszczepiane są też w przypadku całkowitego bezzębia oraz podczas nietolerancji pacjenta na protezy wkładane. Do tego dolicza się też brak zawiązka bądź zawiązków zębów stałych.

Przeciwwskazania

Okazuje się, że bezwzględnym przeciwwskazaniem do przeprowadzenia zabiegu wszczepienia implantów jest ciąża oraz nieustabilizowana cukrzyca. Ta druga powoduje kłopoty z prawidłowym gojeniem się ran. Implantów nie wolno też wszczepiać pacjentom cierpiącym na nowotwory. Do tego trzeba doliczyć osoby z niekontrolowanymi schorzeniami, np. chorobą serca, chorobami autoimmunologicznymi czy zaburzeniem krzepnięcia krwi.

Wady i zalety implantów

Okazuje się, że zalet implantów jest znacznie więcej niż wad. Oczywiście ich wszczepienie nie jest tanim rozwiązaniem, jednak mają służyć one pacjentowi przez całe życie.

Wady

• niekiedy pojawiają się trudności z przyjęciem implantu stomatologicznego. Dochodzi wtedy do stanu zapalnego, obrzęku, krwawienia i bólu
  • sam zabieg wszczepienia implantu nie trwa długo, jednak czas potrzebny na pełne leczenie zajmuje kilka miesięcy – wszczep z tytanu potrzebuje czasu na zintegrowanie się z kością

Zalety

• implanty stomatologiczne funkcjonują i wyglądają jak prawdziwe zęby. Co bardzo ważne, pacjent odczuwa je jak naturalne uzębienie
  • implanty pozwalają zachować właściwą strukturę kostną, kontur dziąseł oraz naturalny kształt twarzy (ładniejszy wygląd). Zapobiegają też zanikowi tkanki kostnej, co byłoby problematyczne
  • implanty są znacznie lepsze od protez zębowych – nie wymagają stosowania kleju mocującego
  • niewątpliwą zaletą implantów jest ich niezawodność i trwałość – docelowo mają służyć do końca życia
  • dzięki implantom możliwe jest przywrócenie naturalnego, pięknego uśmiechu

Zalecenia po zabiegu

Pacjenci często zastanawiają się, czy po wszczepieniu implantu zęba można iść do pracy. Wiele w tej kwestii zależy od poziomu skomplikowania zabiegu. Najlepiej będzie skonsultować się ze stomatologiem. Warto jednak wiedzieć, że po pojedynczych implantacjach pacjenci przeważnie mają „zielone światło” na pójście do pracy. Trzeba jednak pamiętać o tym, że może pojawić się obrzęk pozabiegowy, który utrudnia normalne funkcjonowanie.

Kolejną często poruszaną kwestią jest to, jak długo boli po wszczepieniu implantu zęba. Ból ten jest normalnym objawem, którym nie trzeba się przejmować. Lekarz zaleca w takim przypadku przyjmować leki przeciwbólowe, dzięki którym można wrócić do normalnego funkcjonowania. Ból po wszczepieniu implantu zęba powinien ustąpić już po kilku dniach.

Implant zębowy – cena

Jaki jest koszt implantu zębowego? Wszystko zależy od stopnia skomplikowania zabiegu – czy będzie konieczna rekonstrukcja kości albo np. podniesienie zatoki szczękowej. Sama implantacja to koszt od 3000 zł, jednak należy liczyć się z dodatkowymi wydatkami związanymi z naszym indywidualnym przypadkiem. Zawsze na pierwszej konsultacji nasi lekarze przedstawiają plan leczenia i koszty, jakie z nim się wiążą. Zobacz szczegóły w naszym cenniku